سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

600 میلیون تومان پاداش قهرمانی سپاهان در لیگ چهاردهم

نسخه چاپیارسال به دوستان
خلیلیان به فارس خبر داد:
600 میلیون تومان پاداش قهرمانی سپاهان در لیگ چهاردهم

کارخانه فولاد مبارکه مبلغ 600 میلیون تومان برای کل تیم سپاهان برای قهرمانی این تیم در لیگ برتر اختصاص داد.

خبرگزاری فارس: 600 میلیون تومان پاداش قهرمانی سپاهان در لیگ چهاردهم

مهرزاد خلیلیان مدیرعامل باشگاه سپاهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: مسئولان کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به خاطر قهرمانی تیم فوتبال سپاهان مبلغ 600 میلیون تومان برای کل مجموعه تیم در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: قرار است این مبلغ پس از واریز به حساب باشگاه بین کل اعضای تیم شامل کادر فنی، بازیکنان، کادر پزشکی و تدارکات و ... تقسیم شود.

تیم فوتبال سپاهان شب گذشته با 2 گل سایپا را شکست داد و با تساوی تراکتورسازی و نفت تهران به عنوان قهرمانی رسید


دادستان پردیس از ترفند جدید زمینخواران خبر میدهد

ادستان پردیس از ترفند جدید زمین‌خواران خبر می‌دهد
انتقال درختان 6 ساله از تهران به جاجرود/ کاشت درختان ریشه‌دار برای اثبات مالکیت

دادستان شهرستان پردیس گفت: اخیراً برخی از زمین‌خواران با خریداری درختانی با عمر بیش از 6 سال، درختان را با ریشه از اطراف تهران به منطقه منتقل و در زمین‌هایی که تصرف کرده‌اند، غرس می‌کنند.

خبرگزاری فارس: انتقال درختان 6 ساله از تهران به جاجرود/ کاشت درختان ریشه‌دار برای اثبات مالکیت

حیدر فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، افزود: ساخت و سازهای غیرمجازی که این روزها در پردیس تخریب می‌شود، برای دو تا سه سال گذشته بوده؛ اما بعضی از ساخت و سازها طی یک سال اخیر انجام شده است.

وی تصریح کرد: ساخت بیشتر این بناها برای سال‌های گذشته بوده؛ اما معمایی که برای ما بدون جواب مانده، عدم اعلام جرم توسط مسئولان است.

دادستان شهرستان پردیس افزود: بناهای تخریب‌شده امروز طی یک سال و نیم گذشته ساخته شده که باعث تعجب است و سازندگان در حال حاضر نیز در حال تکمیل برخی نقاط بنا بودند و این نشان‌دهنده اهمال مدیران است.

فتاحی افزود: مسئولان اگر در روزهای اول، جلوی ساخت و ساز را می‌گرفتند، امروز نیازی به تخریب نبود؛ ما هر چقدر هم تخریب و پاک‌سازی را به خوبی انجام دهیم، این زمین به شکل بکر سابق باز نمی‌گردد و گونه‌های گیاهی در آن رشد نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: برای اجرای قانون و جنبه بازدارندگی جرم مجبور به تخریب هستیم؛ اما اگر از ابتدا جلوی ساخت و ساز گرفته می‌شد، امروز شاهد از بین رفتن محیط‌های بکر نبودیم.

دادستان شهرستان پردیس ادامه داد: توصیه ما این است مردم این‌گونه ساخت و سازها را انجام ندهند؛ چون ریسک پرخطری است و اگر می‌خواهند تغییر کاربری دهند، قانون‌گذار راهکاری برای این موارد در نظر گرفته که باید با مراجعه به کمیسیون جهاد کشاورزی تقاضای خود را ارائه و طبق قانون کار خود را انجام دهند؛ اما در زمینه تصرف اراضی و کوه‌خواری، قانون اجازه هیچ‌گونه اقدامی را به افراد نداده و نخواهد داد.

وی تصریح کرد: مقوله تغییر کاربری اراضی با فعالیت مجرمانه تصرف اراضی و کوه‌خواری متفاوت است.

فتاحی اظهار کرد: در برخی موارد، افراد با تهیه قولنامه‌های جعلی و قدیمی ادعای مالکیت می‌کنند؛ همچنین اخیراً برخی از زمین‌خواران با خریداری درختانی با عمر بیش از 6 سال، درختان را با ریشه از اطراف تهران به منطقه منتقل و در زمین‌هایی که تصرف کرده‌اند، غرس می‌کنند تا بعد از مراجعه کارشناسان دادگستری ادعای حضور طولانی در این زمین‌ها را داشته باشند.

دادستان شهرستان پردیس افزود: این در حالی است که چند روز بیشتر از کاشت درختان نمی‌گذرد و آنها این اقدام را برای ثابت کردن سابقه حضور خود در منطقه تصرف‌شده انجام می‌دهند.

فتاحی بیان کرد: در این موارد، دستگاه قضا با مافیای زمین‌خواری هوشمندانه، با تدبیر و در راستای اجرای قانون برخورد می‌کند و با ورود دستگاه قضا، حیله این افراد نقش بر آب شده است.

دادستان شهرستان پردیس افزود: حوزه شرق استان تهران و بخش جاجرود مانند پالایه برای آلاینده‌های شهر تهران است و کوه‌ها و مناطق سرسبز جاجرود و حومه با جذب آلاینده‌ها اکسیژن را به شهر تهران منتقل می‌کند و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که در این حوزه‌ها ساخت و ساز غیرمجاز، تصرف اراضی و کوه‌خواری وجود نداشته باشد و این طبیعت بکر خدادادی بدون کم و کاستی به نسل‌های آینده منتقل شود و یادگاری از ما برای نسل آینده کشورمان باشد


سخنان عراقچی عبور از خط قرمزها است/

نسخه چاپیارسال به دوستان
آقامحمدی در گفت‌وگو با فارس:
سخنان عراقچی عبور از خط قرمزها است/ تعیین بازدید از مراکز نظامی در صلاحیت تیم مذاکره‌کننده نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازدید از مراکز نظامی جزو مباحث مذاکرات هسته‌ای نیست گفت: سخنان عراقچی خارج از چارچوب‌هایی است که مقام معظم رهبری تعیین کردند و عبور از خط قرمزها است.

خبرگزاری فارس: سخنان عراقچی عبور از خط قرمزها است/ تعیین بازدید از مراکز نظامی در صلاحیت تیم مذاکره‌کننده نیست

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهارات اخیر عراقچی پیرامون امکان دسترسی بازدید از مراکز نظامی ایران طبق پروتکل الحاقی اظهار داشت: موضوع بازدید از مراکز نظامی جزو مباحث مذاکرات هسته‌ای نیست و ربطی به آنها ندارد و این موضوع به هیچ عنوان جزو سرفصل گفت‌وگوهای تیم مذاکره‌کننده نبوده و نیست.

وی با تاکید براینکه تیم مذاکره‌کننده موظف شده صرفا پیرامون مسائل هسته‌ای گفت‌وگو و مذاکره کند افزود: این موضوع همواره از سوی مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های عمومی بیان شده که تیم مذاکره‌کننده تنها باید پیرامون مسائل هسته‌ای مذاکره کند و غیر آن را شامل نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سخنان اخیر خارج از چارچوبی است که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند و مطرح کردن این مباحث در صلاحیت تیم مذاکره‌کننده نیست چون آنها برای این کار نیازمند مجوز مسئولان نظام هستند.

آقامحمدی با تاکید براینکه در مذاکراتی که ایران با 1+5 دارد نباید به مسائل نظامی ورود کرد گفت: هیچ توجیهی در این خصوص از تیم مذاکره‌کننده قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: مطرح کردن این گونه مباحث عبور از خط قرمزها است و مورد قبول ملت و نظام نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از مطرح کردن مسائلی که انجامش امکان‌پذیر نیست خودداری کند و آقای عراقچی نیز باید صحبت‌هایش را تصحیح کرده تا طمعی در دشمن به وجود نیاید.


انجام 1400 بازدید از صنوف پردیس

رئیس صنعت و معدن پردیس خبر داد
انجام 1400 بازدید از صنوف پردیس

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس از انجام یک هزار و 400 بازدید از صنوف پردیس خبر داد.

خبرگزاری فارس: انجام 1400 بازدید از صنوف پردیس

حجت فضلعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص اقدامات این اداره در سال جاری اظهار داشت: این اداره در دو بخش تنظیم بازار و کنترل و نظارت بر بازار اقدامات خود را انجام داده که در بخش تنظیم بازار، برگزاری دو نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و فروش بهاره را در دو شهر بومهن و پردیس داشتیم.

وی تصریح کرد: کالاهای تنظیم بازار شامل مرغ، گوشت، میوه، مرکبات، برنج، روغن، قند و شکر و... را با حداقل قیمت و باقی کالاهای موردنیاز شهروندان در نوروز مانند انواع پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار نیز با 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار به عموم عرضه شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: بنا بر ارزیابی و نظرسنجی صورت گرفته، درصد بالای رضایت‌مندی شهروندان را شاهد بودیم که امیدواریم در سال‌های آینده نیز این‌گونه نمایشگاه‌ها را با کیفیتی بالاتر برپا کنیم.

وی افزود: در خصوص تنظیم بازار با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط به توزیع 35 تن سیب و 60 تن پرتقال به صورت تنظیم بازاری و مستقیم در مراکز مشخص‌شده به همراه 12 تن مرغ منجمد با قیمت مصوب اقدام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: در سطح شهر نیز سایر کالاها با قیمت کارشناسی و مناسب در اختیار عموم قرار گرفت.

فضلعلی ادامه داد: در حوزه نظارت و کنترل بر بازار، گشت‌های نوروزی را با عنوان طرح نظارتی نوروز از 15 اسفندماه تا 15 فروردین 94 در سطح شهرستان داشتیم که یک هزار و 400 بازدید صورت گرفت و 47 متخلف شناسایی شدند و پرونده‌های تخلف صنفی برای این افراد تشکیل و برای رسیدگی قضایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس افزود: عمده تخلفات صورت گرفته مربوط به عرضه میوه، مرغ و بخشی نیز مربوط به نان بود که جمعاً مبلغ 220 میلیون ریال جریمه تخلف این واحدهای صنفی شد و پرونده‌ها در دست رسیدگی است.

وی گفت: همچنین در طول ایام نوروز، 18 مورد گشت مشترک را با شبکه بهداشت و درمان، شبکه دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، اتحادیه رستوران‌داران و اتومبیل کرایه داشتیم که کنترل‌های مضاعفی را در این خصوص بر روی روند کاری اصناف شهرستان پردیس برقرار کردیم.


بازی بچه پولدارهای «سرمستِ ثروت» با «امنیت روانی»

فارس گزارش می‌دهد
بازی بچه‌ پولدارهای «سرمستِ ثروت» با «امنیت روانی» مردم+تصاویر

فخرفروشی و جولان دادن بچه‌ پولدارها تا جایی پیش رفت که مورد انتقاد رهبر انقلاب قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: بازی بچه‌ پولدارهای «سرمستِ ثروت» با «امنیت روانی» مردم+تصاویر

گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس: چندسالی است که با ورود انواع و اقسام خودروهای خارجی به کشور شاهد حضور چشمگیر خودروهای میلیاردی هستیم، هرچند که وجود ماشین‌هایی با استاندارد روز جهان به خودی خود ایراد ندارد اما پرسه زدن با خودروهای لوکس و تجملاتی در خیابان های کشور به قصد خودنمایی، فخرفروشی و یا حتی سرگرمی می‌تواند تبعات ناگواری برای جامعه داشته باشد.

گزارش نویس «تایمز» نیز زمانی که خبر و تصاویر صفحه اینستاگرام بچه پولدارهای تهران منتشر شد از این افراد به عنوان «نوکیسه‌ها» یاد کرد.

هفته گذشته نیز خبر تصادف مرگبار چند جوان در خودروی BMW در اتوبان همت و همچنین خبر جان باختن دختر پورشه‌سوار در یکی از خیابان‌های پایتخت به یکی از اخبار داغ فضای مجازی تبدیل شد به طوری که حتی بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با رفتن به صفحه دختر پورشه‌سوار واکنش‌های متفاوتی را از نحوه رانندگی و سبک زندگی وی نشان دادند.

 

به گزارش فارس، موضوع فخرفروشی و جولان دادن این عده از جوانان، تا جایی پیش رفت که رهبر انقلاب اسلامی صبح روز یکشنبه هفته جاری در دیدار شرکت کنندگان در همایش فرماندهان و مدیران و روسای عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی، جولان دادن برخی جوان‌های سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابان‌ها را از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه برشمردند و تأکید کردند: نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آنها مقابله کند.

در ادامه تصاویری از فخرفروشی برخی از جوان‌های سرمستِ غرورِ ثروت که با افتخار تصاویر خود و خودروهای گران قیمتشان را در فضای مجازی منتشر می‌کنند را مشاهده می‌کنید:

 

 

 

 


«خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلا اکران نمیشود

«خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلا اکران نمی‌شود/ تا عذرخواهی رسمی عربستان عمره تعلیق خواهد بود/گزینه نهایی اداره کتاب مشخص شده است

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلا اکران نمی‌شود. امیدواریم این دو فیلم با توجه به اصلاحات و اشکالات محتوایی که منطبق با آموزه‌های اسلامی و ملی نیست با رفع اشکالات در نوبت اکران قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلا اکران نمی‌شود/ تا عذرخواهی رسمی عربستان عمره تعلیق خواهد بود/گزینه نهایی اداره کتاب مشخص شده است

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در محل وزارت ارشاد برگزار شد.

نوش آبادی در این نشست پیرامون مطبوعات و رسانه‌ها گفت: مطبوعات و رسانه‌ها باید در جهت روند تکاملی انقلاب و در خدمت اشاعه فرهنگ اسلامی قلم بزنند و در این زمینه از برخرود اندیشه‌های متفاوت و از اشاعه خصلت‌های تخریبی و ضدفرهنگ پرهیز کنند. رسالت مطبوعات و رسانه در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم و حمایت از منافع ملی و حقوق مردم است.

*منابع مالی بازسازی تئاتر شهر رسید

وی درباره آخرین وضعیت تالارهای تئاتر شهر گفت: با پیگیری وزیر ارشاد در حال حاضر منابع مالی برای بازسازی آماده شده است.

*«خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلا اکران نمی‌شود

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اکران فیلم پرحاشیه «خانه دختر» نیز گفت: برای اکران فیلم «خانه دختر» در آینده نزدیک تصمیمی گرفته نشده است و در حال بازبینی و بررسی هماهنگی رفع اشکالات هستیم.

وی درباره فیلم «نهنگ عنبر» نیز گفت: این فیلم برای دومین بار در حال بررسی است و فعلا اکران نخواهد شد. امیدواریم این دو فیلم با توجه به اصلاحات و اشکالات محتوایی که منطبق با آموزه‌های اسلامی و ملی نیست با رفع اشکالات در نوبت اکران قرار گیرد.

*تا عذرخواهی رسمی عربستان عمره تعلیق خواهد بود

نوش آبادی در پاسخ به سئوال فارس پیرامون نامه شب گذشته وزارت خارجه عربستان درباره پیگیری تعدی به زوار ایرانی در فرودگاه جده گفت: نامه شب گذشته وزرات خارجه عربستان به کنسولگری کافی نیست. تا زمانی که عذرخواهی رسمی به جمهوری اسلامی ایران ارائه نشود و این دو مامور خاطی و هتاک به اشد مجازات نرسند سفرهای عمره همچنان در تعلیق خواهد بود.

وی ادامه داد: این دو شرط یعنی عذرخواهی از مبادی رسمی از سوی دولت عربستان به دولت جمهوری اسلامی ایران و هم اشد مجازات دو فرد هتاک باید صورت بگیرد زیرا دولت عربستان متعهد شده و اعلام کرده مجازات صورت خواهد گرفت اما تاکنون عذرخواهی از مبادی رسمی رخ نداده است.

سخنگوی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: عذرخواهی شب گذشته به کنسولگری ایران کافی نیست. ما از لغو عمره به عوان سیاست دائمی استقبال نمی‌کنیم چون این یک حق برای ملت ایران است که خادم الحرمین و کشور عربستان باید امکانات را فراهم کند. آنها باید امکانات مختلف اعم از امنیت را فراهم کنند و همچنین باید احترام و پایبندی به حفظ و کرامت انسانی را رعایت کنند.

*چنانچه افرادی خارح از معرفی ارشاد وارد جشنواره شوند نه مورد تایید است نه حمایت

نوش آبادی در خصوص اعزام هنرمندان و خبرنگاران به اکسپو و بی‌ینال‌های بین المللی گفت: از حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت می‌کنیم. قطعا نسبت به اعرام هنرمندان و نمایندگان ایران نظارت کامل صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تمام افرادی که به عنوان نماینده ایران باشند جوانب امر سنجیده خواهد شد و صلاحیت‌ها بررسی می‌شود اما چنانچه افرادی خارح از معرفی ارشاد وارد جشنواره شوند نه مورد تایید است نه حمایت.

وی درباره اعزام خبرنگار نیز به این رویدادها گفت: اعزام خبرنگار به این دو نمایشگاه با بررسی معاونت مطبوعاتی صورت خواهد گرفت و از طریق آن معاونت نمایندگان صاحب صلاحیت اعزام خواهند شد.

*سازمان ارکستر سمفونیک ملی تشکیل خواهد شد

وی همچنین درباره ارکستر سمفونیک تهران و ملی گفت: ارکستر سمفونیک تهران و ملی ادغام خواهد شد و سازمان ارکستر سمفونیک ملی تشکیل خواهد شد. به علت این که رهبر و اعضای مشتکر درآینده نزدیک این دو ارکستر مشترکا ادامه فعالیت خواند داد.

* مجله «زن امروز» در پی ترویج ازدواج سفید بوده است

نوش آبادی در پاسخ به سئوالی درباره توقیف مجله «زن امروز» گفت: این مجله تخلف کرده و به دنبال و ترویج ازدواج سفید بوده است. هر گونه دفاع و توجیه ازدواج سفید مخالفت با ارزش‌های ملی و اسلامی است. در هیات نظارت بر مطبوعات پرونده تخلف این مجله بررسی شد و پرونده این مجله به دادگاه رسانه ارجاع شد.

* ابراز امیدواری سخنگوی ارشاد برای حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب

سخنگوی وزارت ارشاد درباره نمایشگاه کتاب گفت: این نمایشگاه روز 15 اردیبهشت و یک روز قبل از آغاز رسمی توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود و امیدواریم تشریف فرمایی رهبر انقلاب باعث دلگرمی متولیان حوزه فرهنگ و هنر باشد.

وی ادامه داد: قبل از آغاز نمایشگاه کتاب مدیر اداره کتاب معرفی می‌شود. گزینه نهایی مشخص شده و شخص وزیر تصمیم نهایی را می‌گیرد.

این خبر تکمیل می‌شود...


اکبر عبدی: مهاجرت نکردهام و ساکن ایران هستم

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد
اکبر عبدی: مهاجرت نکرده‌ام و ساکن ایران هستم/ چهارشنبه قرارداد «رسوایی 2» را خواهم بست

اکبر عبدی که شایعاتی پیرامون مهاجرتش به ترکیه و اقامت همیشگی وی در آن کشور منتشر شده بود گفت: من اصلا مهاجرت نکرده‌ام و نمی‌دانم این خبرها و این شایعات را چه کسی منتشر کرده است.

خبرگزاری فارس: اکبر عبدی: مهاجرت نکرده‌ام و ساکن ایران هستم/ چهارشنبه قرارداد «رسوایی 2» را خواهم بست

اکبر عبدی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس ضمن انتقاد از برخی از شایعاتی که پیرامون وی در خصوص مهاجرت به ترکیه منتشر شده بود تاکید کرد: من ایران هستم، و مهاجرت نکرده ام، و به زودی قرارداد رسوایی 2 را با ده نمکی خواهم بست.

اکبر عبدی که شایعاتی پیرامون مهاجرت وی به ترکیه و اقامت همیشگی در آن کشور منتشر شده بود در گفت و گو با فارس گفت: من اصلا مهاجرت نکرده‌ام و نمی دانم این خبرها و این شایعات پیرامون من را چه کسی واقعا منتشر کرده است.

وی ضمن قدردانی از خبرگزاری فارس،‌ بابت عدم دامن زدن به شایعات و انتشار مصاحبه ای که در آن تاکید شده بود اکبر عبدی نه اپوزسیون است و نه ضد انقلاب ونه وطن فروش،‌ اظهار کرد: نمی دانم چرا برخی شایعات را عده ای در اینترنت منتشر کردند و هدف شان چه بود.

بازیگر فیلم «رسوایی» تاکید کرد: من در حال حاضر در ایران هستم و چهارشنبه با مسعود ده نمکی قراداد رسوایی 2 را خواهم بست.

وی در ادامه افزود: مدتی به امریکا برای بستن قرارداد همکاری سفر کردم  و در آنجا از من خواستند بابت انتقادی که از یک ر‍ژیم کودک کش که با تانک کودکان بی دفاع را به شهادت می رسانند عذرخواهی کنم تا همکاری حاصل شود.

اکبر عبدی تصریح کرد: در آمریکا گفتند اگر می خواهی همکاری ای صورت بگیرد باید عذر خواهی کنی و من در جواب گفتم نمی توانم از یک رژیم کودک‌کش عذرخواهی کنم و مملکتم را دوست دارم و در مملکتم به فعالیتم ادامه خواهم داد. اگر بناست یک لقمه نان در بیاورم و در مملکت خودم در می آوردم و مملکت فروشی نمی کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: در بازگشت از آمریکا، یک ماه پیش یکی از دوستانم در ترکیه ماندم، و الان ایران هستم و مهاجرتی در کار نبوده است.

بازیگر سه گانه «اخراجی‌ها» تصریح کرد: تعجب می کنم چرا برخی رسانه ها این مطالب را منتشر کرده اند، و من واقعا نمی دانم چه کسانی این مطالب را نوشته است،‌ خدا خیرتان بدهد که در مطلبی تاکید کرده بودید که اکبر عبدی نه اپوزیسون شده است و نه ضد انقلاب و نه مملکت فروش.

براساس این گزارش، اکبر عبدی در مصاحبه  قبلی به انتقاد شدید از کسانی که به هر قیمتی حاضرند مملکت خود را بفروشند پرداخته بود و و در عین حال به انتقاد از جوانانی که حاضر نیستند به کارهای ساده ای مثل بنائی و کچ کاری روی بیاورند، و می خواهند یک شبه به پول هنگفتی برسند پرداخت.


سفر بیسروصدای مدیرعامل ایرانخودرو به فرانسه

سفر بی‌سروصدای مدیرعامل ایران‌خودرو به فرانسه برای مذاکره با پژو/ تناقض موضعگیری وزارت صنعت با گزارش مجلس

یکه‌زارع مدیر عامل ایران خودرو سه روز پایانی هفته گذشته را در حالی برای پیگیری مذاکره با شرکت پژو در فرانسه سر کرد که هنوز موضوع خسارت وارد شده از سوی پژو به ایران بلاتکلیف است.

خبرگزاری فارس: سفر بی‌سروصدای مدیرعامل ایران‌خودرو به فرانسه برای مذاکره با پژو/ تناقض موضعگیری وزارت صنعت با گزارش مجلس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این روزها بحث همکاری مجدد ایران خودرو با شرکت پژو فرانسه در حالی پیگیری می‌شود و مدیر عامل ایران خودرو به خاطر آن به فرانسه سفر کرده که هنوز موضوع خسارت هنگفتی که بابت ترک یک شبه پژو به ایران وارد شده، بلاتکلیف مانده است.

در این میان، مدیر عامل ایران خودرو تعطیلات پایانی هفته گذشته را در فرانسه به سر برد تا پیگیر قرارداد مورد بحث میان ایران و شرکت پژو باشد.

به گزارش خبرنگار فارس بحث‌هایی در مورد امضاء LOI (نامه‌ای که در آن فکت طرفین مشخص می‌شود) در این سفر مطرح بود که باید دید این نامه به امضاء طرفین رسیده است یا خیر. بحث‌هایی مانند صادرات محصول مشترک و همچنین فروش داخل از جمله مواردی هستند که در LOI قابل ذکر است.

به این ترتیب LOI به عنوان یک مبنا برای مذاکرات بعدی و انعقاد قرارداد اصلی بین ایران خودرو  و پژو مد نظر قرار خواهد گرفت.

قرار بود LOI پیش از عید به امضای طرفین برسد ولی یکه‌زارع مدیر عامل ایران خودرو اواخر سال گذشته در جمع کارکنان این شرکت اعلام کرد که امضاء قرارداد و پیگیری مقدمات  این مسئله را به بعد از عید موکول کرده است.

* فرانسوی‌ها، پر توقع و محتاط

باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا شریک ایران خودرو همچنان از بین فرانسوی‌ها انتخاب می‌شود، یا به گزینه‌های دیگر نیز توجه خواهد شد.

فرانسوی‌ها با وجود خسارت هنگفتی که به ایران وارد کرده‌اند، همچنان محتاطانه در بازگشت به ایران عمل می کنند و تا حد زیادی نیز منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای هستند، در عین حال حاضر به از دست دادن بازار پر عطش و پرسود خودروی ایران هم نیستند.

مدیر عامل ایران خودرو در مورد نحوه جبران خسارت واردشده از سوی پژو به ایران، موضوع صادرات 30 درصدی تولیدات مشترک ایران خودرو و پژو را مطرح می کند، اما با توجه به ارقام اعلام شده در مورد خسارت ناشی از ترک پژو که حداقل 800 میلیون یورو یعنی معادل 3.2 تریلیون تومان برآورد شده است، نمی توان گفت که تنها صادرات بخشی از تولید مشترک، جبران کننده این خسارت هنگفت خواهد بود.

* اظهار نظر عجیب معاون وزیر صنعت

موضوع زیان ایران در اثر خروج یک شبه پژو از کشورمان در حالی در مذاکرات جدید ایران خودرو و پژو مورد بی‌توجهی قرار گرفته و معاون وزیر صنعت نیز آن را رد می‌کند که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از شرکت‌های خودروساز نیز بر این ضرر و زیان و لزوم جبران آن تأکید شده بود.

محسن صالحی‌نیا، معاون صنایع وزیر صنعت در جدیدترین اظهار نظر خود در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکرات جدید ایران خودرو و پژو به مسئله پرداخت غرامت پژو به ایران به دلیل قطع همکاری در قرارداد دوره قبل، توجه شده است؟ گفت: در قرارداد دوره قبل هیچگونه خلف وعده‌ای از سوی پژو مشاهده نشد، به این دلیل چنین مسئله‌ای در مذاکرات مطرح نشده است.

وی عنوان کرد: در صورت خلف وعده می توان با ارائه مستندات در مجامع بین المللی، این شرکت را محکوم به پرداخت غرامت کرد ولی در شرایط فعلی چنین مسئله‌ای دیده نشده و اگر خلف وعده و یا تخلفی وجود داشت، قطعاً من از آن خبر داشتم.

به این ترتیب معاون وزیر صنعت در حالی از عدم ایجاد خسارت برای ایران صحبت می‌کند که در نخستین نگاه می‌توان متوجه زیان وارد شده به خریداران محصولات پژو در اثر تأخیر در تحویل خودرو و یا عدم تحویل آن در پی قطع تولیدات پژو در ایران، شد. همچنین توقف خط تولید پژو در ایران به مدت دو سال و راکد ماندن سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این بخش نیز زیان زیادی را به منافع ملی وارد کرده است.

از طرفی عدم اجرای تعهداتی مانند صادرات محصولات تولیدی مشترک با پژو، عدم داخلی سازی در تولیدات مشترک و همچنین تحویل پَک قطعات پژو با قیمت بالا و حتی گرانتر از خودروی صادر شده از ایران نیز مواردی برای وارد شدن زیان مالی به کشورمان است.

تأکید گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو بر خسارت وارد شده به ایران

در عین حال، در متن گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان نیز بر ایجاد زیان برای ایران در همکاری مشترک ایران خودرو و پژو تأکید شده و آمده بود: طبق قراردادی که در سال 2003 بین روسای جمهور ایران و فرانسه امضا و از سال 2004 اجرایی شد، شرکت پژو فعالیت خود را در ایران آغاز کرد، با وجود آنکه این قرارداد تا سال 2014 اعتبار داشت، اما مسئولان این شرکت فرانسوی ها حق نداشتند در هیچ تحریمی علیه ایران شرکت کنند، اما آنها در تحریم ها علیه ایران شرکت کردند و با زیر پا گذاردن مفاد این قرارداد، کشورمان را ترک کردند.

در ادامه این گزارش آمده بود: شرکت پژو از ابتدای سال 1391 همکاری خود را با ایران قطع و به دنبال آن، شرکت ایران خودرو از ناحیه توقف ارسال قطعات متحمل خسارتهای سنگینی شد و عرضه خودرو به بازار توسط این شرکت به شکل قابل توجهی کاهش یافت. ایران در این سال از نظر حجم پس از فرانسه، دومین بازار بزرگ پژو بوده است. پس از اینکه پژو در فوریه سال 2012 ارسال محموله های خود را به ایران متوقف کرد، فروش این خودروساز در ایران 68 درصد کاهش یافت و به 145 هزار دستگاه خودرو رسید.

تهیه کنندگان گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان تأکید کردند: پیگیری تعیین میزان واقعی و نحوه جبران خسارت های وارده ناشی از عدم اجرای تعهدات توسط شرکت پژو فرانسه از مطالبات جدی هیأت تحقیق و تفحص است. لازم به ذکر است که مدیر عامل وقت شرکت ایران خودرو اخیراً اعلام کرده که این خسارت ممکن است از طریق امتیازاتی که ما از پژو خواهیم گرفت، خود به خود جبران شود!

به این ترتیب در تفاهم جدید با پژو موضوع مورد تأکید هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مورد توجه واقع نشده و به نظر می رسد قرارداد ترکمنچای جدیدی بین دو شرکت خودروساز ایرانی و فرانسوی در حال انعقاد است.

در چنین شرایطی این سوال مطرح است که چرا باید بعد از اینکه نمایندگان پژو، ایران را ترک کردند بدون طلب خسارت، دوباره سراغ آنها برویم، برایشان فرش قرمز پهن کنیم و از آنها بخواهیم که برگردند؟

* خبری از طراح آلمانی نشد

هر چند سال گذشته مدیر عامل ایران‌ خودرو از انعقاد قرارداد 4 ساله با یک طراح آلمانی خبر داد و «واو را» نیز دو هفته میهمان ایران خودرو بود اما تا کنون خبری از توافق نهایی و آغاز به کار این طراح آلمانی نشده است.

یکه زارع در آبان سال گذشته به فارس گفته بود: قرار است طی یکی، دو ماه آینده تیمی حدوداً 10 نفره به همراه طراح آلمانی به ایران بیایند تا برای طراحی دو پلت‌فرم جدید خودرو برنامه‌ریزی کنیم.

اما تاکنون خبری از آمدن این تیم آلمانی نشده و مدیرعامل ایران خودرو نیز در واکنش به سوال خبرنگار فارس، ارائه توضیح در این مورد را به زمانی دیگر موکول کرده است.

در مورد مشارکت با شرکت‌های دیگر نیز خبر خاصی از ایران خودرو به گوش نمی رسد. در این مورد باید به دعوت ایران‌ خودرو از شرکت‌ ولوو اشاره کنیم که البته تا کنون پاسخ مثبتی دریافت نکرده‌اند و فقط جمعی از قطعه‌سازان سوئدی برای مذاکره با قطعه‌سازان ایرانی در اواخر سال گذشته به ایران سفر کردند.

این در حالی است که حدود 2 سال پیش مذاکره‌ای با شرکت ولوو از سوی ایران‌ خودرو انجام شده بود که البته مدیران ولوو همکاری با این شرکت ایرانی را به بعد از مشخص شدن نتیجه مذاکرات موکول کردند.

گزارش از نرگس نیک‌ضمیر


منصوریان و گلمحمدی نشان دادند آینده برای مربیان جوان است

منصوریان و گل‌محمدی نشان دادند آینده برای مربیان جوان است مهدوی‌کیا: از اول فصل مشخص بود پرسپولیس سال خوبی ندارد/ درباره عملکرد برانکو باید در لیگ آینده نظر داد پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از اول فصل و با توجه به اتفاقاتی که در بحث مدیریت و کادر فنی برای پرسپولیس به وجود آمد مشخص بود که این تیم امسال شرایط خوبی نخواهد داشت. خبرگزاری فارس: مهدوی‌کیا: از اول فصل مشخص بود پرسپولیس سال خوبی ندارد/ درباره عملکرد برانکو باید در لیگ آینده نظر داد مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص گروه‌بندی مسابقات زیر 14 سال که تیم آکادمی وی در آن شرکت کرده است، وضعیت لیگ برتر در هفته‌های پایانی، شرایط پرسپولیس در لیگ امسال و حضور برانکو ایوانکوویچ در این تیم صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید. فارس: گروه‌بندی مسابقات زیر 14 سال برگزار شد و تیم شما حریفانشان را شناخت. خوشبختانه باید بگویم که در گروه بدی قرار نداریم و این مسابقات قطعا می‌تواند تجربه خوبی برای بازیکنان کم سن و سال ما باشد البته ما برای قرعه‌کشی این مسابقات به اتریش دعوت شده بودیم و به این کشور رفتیم و باید بگویم که مراسم خوبی هم برگزار شد و در نهایت با یک تیم کم نام و نشان، بایرن‌مونیخ و اونتراخینگ از آلمان، یک تیم فنلاندی و تیم منتخب شهر تیرول که محل برگزاری مسابقات است هم‌گروه شدیم و قطعا برای بازیکنان ما تجربه خوبی خواهد شد. فارس: برنامه تیم‌تان در این مسابقات به چه صورت خواهد بود؟ قرار است چند روز زودتر به اتریش برویم تا هم بتوانیم بازی دوستانه انجام بدهیم و هم بچه‌ها با شرایط محیط آشنا شوند همچنین قرار است از استادیوم مونیخ بازدید کنیم که قطعا این موضوع یک تجربه خوب برای بازیکنان کم سن و سال ما خواهد بود و قرار است در اوایل خرداد هم این فستیوال در دو روز برگزار شود. فارس: چقدر امیدوار هستید که از بین این بازیکنان تعدادی آینده‌ساز برای فوتبال کشورمان بیرون بیاید؟ ما برای این بازیکنان زحمات زیادی کشیدیم و برایشان هزینه شده و باید همه سعی‌مان را بکنیم تا این بازیکنان حفظ شوند. قطعا استعدادهای خوبی در بین این بازیکنان وجود دارد که باید با کشف و نگه‌داری آنها آینده فوتبالمان را بیمه کنیم. فارس: لیگ برتر به هفته‌های پایانی خودش رسیده است. شما این مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟ باید بگویم لیگ امسال لیگ جذابی بود و شاهد هستیم که رقابت بالای جدول چقدر داغ است. در حال حاضر 4 تیم برای قهرمانی می‌جنگند و قطعا همه چیز در روز پایان مشخص خواهد شد و این نشان‌دهنده با کیفیت بودن لیگ ما است. از طرف دیگر پایین جدول هم تیم‌ها برای نیفتادن تلاش می‌کنند و باید بگویم که پرگل شدن مسابقات در هفته‌های پایانی به جذاب‌تر شدن بازی‌ها کمک کرده است. فارس: پیش‌بینی شما از قهرمان لیگ امسال چیست؟ واقعا پیش‌بینی کردن دراین شرایط کار سختی است. شاید سپاهان به دلیل اینکه بازی‌های نسبتا آسان‌تری در پیش دارد کار راحت‌تری داشته باشد اما نمی‌توان از تراکتورسازی و نفت تهران که در کورس قهرمانی قرار دارند بی‌تفاوت گذشت هرچند که فولاد خوزستان هم شانس خوبی برای قهرمان شدن دارد. فارس: از 5 تیمی که در بالای جدول هستند دو تیم سرمربیانی دارد که هم‌دوره خود شما در تیم ملی بودند و به نظر می‌رسد که مربیان آینده‌داری برای فوتبال کشورمان در حال به وجود آمدن هستند. ببینید همانطور که در بخش بازیکنان نیاز به جوان‌گرایی و تغییر و تحول است قطعا در مربی‌گری هم این نیاز وجود دارد. علیرضا منصوریان و یحیی گل‌محمدی نشان دادند که آینده فوتبال برای مربیان جوان است و جای خوشحالی دارد که مربیان جوان به چرخه فوتبال ما اضافه می‌شوند و این می‌تواند مربیگری در ایران را بیمه کند. فارس: شب گذشته در برنامه نود هم علی کریمی دوست صمیمی شما به عنوان محبوب‌تری بازیکن دو دهه اخیر فوتبال کشورمان انتخاب شد. من متاسفانه نتوانستم برنامه را تا آخر ببینم اما علی کریمی بازیکن بسیار خوبی بود و کارهای تاثیرگذاری هم همیشه انجام داد و به عنوان یک دوست این انتخاب را به او تبریک می‌گویم. فارس: درباره پرسپولیس هم صحبت کنید که تیم سابق شما این روزها اصلا حال و روز خوبی ندارد. خیلی نمی‌توانم دقیق درباره پرسپولیس حرف بزنم چراکه از این تیم دورم اما شرایط پرسپولیس در ابتدای فصل نشان داد که این تیم امسال مشکل دارد. تغییرات پی در پی مدیریت و کادر فنی و مشکلاتی که برای بازیکنان وجود داشته و دارد باعث شد تا امسال پرسپولیس شرایط خوبی نداشته باشد اما به نظرم دیگر درباره لیگ امسال نباید صحبت کرد و باید لیگ امسال را تمام کرد و فقط به لیگ قهرمانان آسیا فکر کرد و مهم برای پرسپولیسی‌ها الان باید لیگ قهرمانان آسیا باشد. فارس: شما سال‌ها در تیم ملی با برانکو ایوانکوویچ کار کرده‌اید و او حالا سرمربی پرسپولیس شده است. با توجه به شناختی که از او دارید فکر می‌کنید که او می‌تواند در این تیم موفق باشد؟ برانکو مربی با دانشی است و فوتبال ما را خیلی خوب می‌شناسد اما او امسال کار سختی با پرسپولیس دارد و باید کار اصلی او را سال آینده دید که خودش بازیکن انتخاب کرده و بدنسازی تیم زیرنظر او انجام شده است و باید عملکرد برانکو را سال آینده سنجید و نمی‌توان از الان درباره کار او صحبت کرد. فارس: در این مدت که برانکو و پانادیچ که هم‌بازی شما در هامبورگ بوده در تهران هستند با آنها ملاقاتی داشته‌اید؟ در این چند وقت به شدت درگیر کارهای تیم برای مسابقات اتریش هستم و مرتب بین تهران و رامسر در حال رفت و آمدم و به همین دلیل فرصتی نشده تا بتوانم برانکو و پانادیچ را از نزدیک ببینم.


امکانات دولتی در اختیار هیچ فردی در انتخابات قرار نمیگیرد

فرماندار پردیس:
امکانات دولتی در اختیار هیچ فردی در انتخابات قرار نمی‌گیرد

فرماندار شهرستان پردیس گفت: مسئولان دستگاه‌های دولتی به هیچ عنوان حق در اختیار قرار دادن امکانات دولتی را به هیچ فردی در انتخابات آتی ندارند.

خبرگزاری فارس: امکانات دولتی در اختیار هیچ فردی در انتخابات قرار نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی حیدری عصر امروز در نشست شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان پردیس در خصوص انتخابات آتی اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی باید این آمادگی را داشته باشند که امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، شورای شهر پردیس و شورای اسلامی روستای کرشت را به‌صورت همزمان در سطح شهرستان برگزار کنند.

وی تصریح کرد: توصیه همه مسئولان امر در جلسات متعدد این بوده که نباید به نفع شخصی خاص از امکانات، فرصت‌ها و تجهیزات دولتی استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: برابر قانون، تمام احزاب، گروه‌ها و تشکل‌هایی که مجوز دارند، با هماهنگی فرمانداری می‌توانند جلساتی داشته باشند؛ اما مسئولان دستگاه‌های دولتی به هیچ عنوان حق در اختیار قرار دادن امکانات دولتی را به هیچ فردی ندارند.

حیدری بیان کرد: باید به این امر توجه داشت تا از منظر مردم، متهم به فعالیت علیه یا به نفع فرد خاصی نشویم و بستر انتخاباتی سالم را فراهم کنیم و اتهامی به دولت وارد نشود و وظیفه خود را که امانت‌داری است، به خوبی انجام دهیم.

20 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب در ادارات

فرماندار شهرستان پردیس، صرفه‌جویی در مصرف آب را در دستگاه‌های دولتی بااهمیت خواند و اظهار داشت: استاندار تهران تأکید داشته که باید امسال حداقل 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب در ادارات داشته باشیم.

حیدری تصریح کرد: باید این صرفه‌جویی را از ادارات آغاز کنیم و مسئولان آبفا، میزان آب مصرفی ادارات در سال گذشته را گزارش کنند و بررسی‌های لازم صورت گیرد تا این مصرف نسبت به سال گذشته کاهش 20 درصدی داشته باشد.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: در انتهای سال لازم است این عملکرد مورد بررسی قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی عملکرد و حرکت مثبتی از خود در این بخش نشان دهند.