سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه نامه کارون پردیس

برای مرمت هتل آبعلی؛میراث فرهنگی تهران آماده اختصاص اعتبار است

برای مرمت هتل آبعلی؛

میراث فرهنگی تهران آماده اختصاص اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نسبت به اختصاص اعتبار به منظور مرمت و حفظ اثر تاریخی هتل آبعلی اعلام آمادگی کرد.

محمدابراهیم لاریجانی در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: علاوه بر این حفاظت، تهیه طرح مرمت و معرفی بهره‏برداران بخش خصوصی به متولیان هتل شاله اوزنه (بنیاد مستضعفان و جانبازان) نیز از دیگر اقداماتی بوده که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران آماده انجام آن است.

وی در تشریح وضع کنونی هتل آبعلی، این اثر تاریخی را مجموعه ای متروک خواند و افزود: متاسفانه در حال حاضر مجموعه هتل آبعلی که به گویش محلی شاله اوزنه نیز خوانده می‏شود، به صورت محلی متروک درآمده است.

لاریجانی تصریح کرد: مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای اجرای طرح واگذاری این اثر ملی از آمادگی کامل برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: در حال حاضر، ساماندهی اوضاع هتل آبعلی از مطالبات مردم شهر آبعلی و شهرستان دماوند شمرده می‏شود.

وی ادامه داد: اگر متولیان هتل شاله اوزنه (بنیاد مستضعفان و جانبازان) آماده مذاکره باشند، مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز آماده خدمتگزاری به مردم هستند.

هتل آبعلی که به زبان شیرین محلی هتل "شاله اوزنه" خوانده می‏شود، بنایی تاریخی در 45 کیلومتری پایتخت و بر فراز دامنه‏های مشرف بر بخش‏های شرقی شهر آبعلی استقرار یافته است.

این اثر ملی در سال 1312 به شکل یک کشتی مسافرتی احداث شد که آن را به عنوان قدیمی‏ترین بنای بتنی کشور و نخستین مهمانسرای سبک مدرن ایران می‏شناسند.

هتل شاله اوزنه در پی تکمیل کاخ "مبارک‏آباد" در دهه اول قرن 20 هجری شمسی ساخته شداما متاسفانه این ظرفیت گردشگری بارز شمال‏شرق استان تهران با بی‏توجهی مسئولان به فضایی متروک و در حال تخریب تبدیل شده است


استفاده از سیستم بازیافت انرژی حرارتی در سیمان فیروزکوه

مدیرعامل سیمان فیروزکوه خبر داد:

استفاده از سیستم بازیافت انرژی حرارتی در سیمان فیروزکوه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سیمان فیروزکوه از اجرای طرحی به منظور استفاده از سیستم بازیافت انرژی حرارتی در کارخانه سیمان فیروزکوه خبر داد.

حسین کاظمی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران به طرح‏های اجرایی سیمان فیروزکوه اشاره کرد و اظهار داشت: طرح‏های متعددی در حال مطالعه در سیمان فیروزکوه است.

وی تصریح کرد: از جمله این طرح‏ها، استفاده از سیستم بازیافت انرژی حرارتی است که در صورت تکمیل مطالعات، امکان استفاده از آن وجود دارد.

مدیرعامل سیمان فیروزکوه با اشاره به رعایت اصول زیست‏محیطی در سیمان فیروزکوه بیان داشت: در ارتباط با جنبه‏های زیست محیطی باید گفت که این کارخانه یکی از واحدهای موفق در این زمینه در صنعت سیمان کشور محسوب می‏شود؛ به گونه‏ای که غبار خروجی کارخانه زیر حد استاندارد است.

کاظمی اضافه کرد: در مورد مصرف انرژی و انتخاب ماشین‏آلات نیز باید یادآور شد که در زمان خرید ماشین‏آلات، شاید انتخاب‏های بهتری می‏توانست انجام پذیرد تا مصرف انرژی حداقل باشد.

وی ادامه داد: با این وجود، شرکت تلاشی جدی در به حداقل رساندن مصرف انرژی الکتریکی و حرارتی را در برنامه کاری خود دارد.

مدیرعامل سیمان فیروزکوه یادآور شد: شرکت تولیدی سیمان فیروزکوه (سهامی خاص) با هدف نیل به تولید کلینکر و سیمان با ظرفیت اسمی 3 هزار و 200 تن در روز، در سال 1381 تأسیس شد و با شماره 230 در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فیروزکوه به ثبت رسید.

کاظمی گفت: مرکز اصلی این واحد تولیدی در تهران و کارخانه آن در شهرستان فیروزکوه واقع است.

وی اضافه کرد: ساخت کارخانه به صورت قرارداد Turn Key با شرکت خدمات مهندسی سیمان فارس و خوزستان انجام گرفت و از نخستین روز مهر ماه سال 1385 به مرحله بهره‏برداری رسید.

مدیرعامل سیمان فیروزکوه خاطرنشان کرد: پروانه بهره‏برداری دائمی شرکت تولیدی سیمان فیروزکوه در روز ششم آذر ماه سال 1387 با شماره 86754 و ظرفیت سالانه 878 هزار و 592 تن از سازمان صنایع و معادن وقت استان تهران اخذ شد.

 


برق‏رسانی به تمام روستاهای بخش ارجمند

بخشدار ارجمند خبر داد:

برق‏رسانی به تمام روستاهای بخش ارجمند

خبرگزاری فارس: بخشدار ارجمند از برق‏رسانی به تمام روستاهای بخش ارجمند از توابع شهرستان فیروزکوه خبر داد.

محمد امرایی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: دولت عدالت‏محور احمدی‏نژاد از زمان آغاز فعالیت خود تا به امروز فعالیت‏های شایان و خدمات ارزشمندی را در اقصی نقاط ایران اسلامی صورت داده است.

وی تصریح کرد: بیشک، شهرستان فیروزکوه نیز در شهرها و روستاهای خود از آن بی‏بهره نبوده است و این را می‏توان در برهه کنونی به خوبی در چهره شهرها و روستاهای این منطقه مشاهده کرد.

بخشدار ارجمند اضافه کرد: گرچه تصمیمات مقامات عالی کشوری، استانی و شهرستانی در به سرانجام رسیدن طرح‏های مختلف بسیار مهم و مثمر ثمر خواهد بود؛ اما پیگیری مستمر و همه‏روزه این پروژه‏ها یکی از اموری است که باید همواره در سرلوحه اقدامات دستگاه‏های اجرایی و مدیران دولتی باشد.

امرایی بیان کرد: با نیم‏نگاهی به فعالیت‏های انجام شده در شهرستان فیروزکوه و به تبع آن، بخش ارجمند پی خواهیم برد که اقدامات مناسب و قابل ذکری در این منطقه با تدبیر و مدیریت مناسب صورت گرفته رخ داده است.

ارجمند؛ بخشی با 8822 نفر جمعیت

بخشدار ارجمند در پاسخ به سؤال نخست خبرنگار فارس درباره معرفی بخش ارجمند به مخاطبان، در بیان گزارش مختصری از توانمندی‏ها و ویژگی‏های این بخش گفت: بخش ارجمند از جمله بخش‏های مستقل بوده و در شمال‏غربی شهرستان فیروزکوه و در منتهی‏الیه این شهرستان قرار دارد.

امرایی اضافه کرد: این بخش دارای 20 روستا و مزرعه و یک شهر است و 11 روستای آن دارای دهیاری بوده و بیشتر روستاها دارای طرح هادی هستند.

وی تصریح کرد: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1385 کل جمعیت بخش ارجمند، 8 هزار و 822 نفر بوده که 7 هزار و 121 نفر از آنها در روستاها سکونت دارند و تراکم جمعیت آن، 15 نفر در هر کیلومتر است.

برق‏رسانی به تمام روستاهای بخش ارجمند

بخشدار ارجمند همچنین در بیان خدمات زیربنایی صورت گرفته در بخش ارجمند در سال‏های اخیر اظهار کرد: روستاها و شهر ارجمند دارای جاده مواصلاتی آسفالته هستند و در دو سال گذشته بیشتر جاده‏ه‏ای بخش مجدداً روکش آسفالت و در بعضی مناطق تعریض شده است.

امرایی اضافه کرد: همه نقاط سکونتگاهی ارجمند دارای برق هستند و برق‏رسانی به تمام روستاهای بخش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: روستاها و شهر ارجمند دارای آب شرب بهداشتی بوده و در شهر ارجمند با استقرار آبفای شهری مشکل آب شرب وجود ندارد.

 


طراحی و ایجاد آبنما به وسعت 2000 مترمربع در ارجمند

شهردار ارجمند خبر داد:

طراحی و ایجاد آبنما به وسعت 2000 مترمربع در ارجمند

خبرگزاری فارس: شهردار ارجمند از طراحی و ایجاد آبنما به وسعت 2 هزار مترمربع در شهر ارجمند خبر داد.

علیرضا طاهری‏نسب امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: شهرداری یکی از مهم‏ترین نهادهایی است که بسیاری از مردم به طور روزانه با آن در ارتباط هستند.

وی افزود: شهرداری‏ها گرچه تمام امور مربوط به شهر را به گونه‏ای بر عهده دارند و فعالیت‏های بسیاری در شاخه‏های مختلف از زیباسازی شهر تا پاسخ به نیازهای عمومی شهروندان نظیر حمل و نقل و ... را بر دوش می‏کشند اما تاکنون چندان که باید به آنها توجه نشده و در برهه کنونی لازم است که بیشتر به خدمات این نهاد خدوم به مردم پرداخته شود.

طاهری‏نسب بیان کرد: شهرداری ارجمند نیز که امروز به یکی از مهم‏ترین نهادها در بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه تبدیل شده است، از این قاعده مستثنی نیست.

شهردار ارجمند با اشاره‏ای مختصر به تاریخچه این شهر، به بیان ویژگی‏ها و جاذبه‏های شهر ارجمند پرداخت.

طاهری‏نسب با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر ارجمند افزود: شهر ارجمند به عنوان مرکز بخش ارجمند از توابع شهرستان فیروزکوه با مختصات جغرافیایی 35 درجه و 48 دقیقه و 55 ثانیه عرض شمالی و 52 درجه و 30 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و به ارتفاع 2 هزار و 140 متر از سطح دریا قرار دارد.

وی اضافه کرد: فاصله شهر ارجمند با مرکز شهرستان فیروزکوه 25 کیلومتر بوده و شهر ارجمند از شمال به استان مازندران، جنوب به کوه‏ها و مراتع روستای سله‏بن، غرب به حریم روستای وشتاین و از شرق به حریم روستای شادمهن متصل است.

شهردار ارجمند ادامه داد: وسعت حریم شهر ارجمند بالغ بر 350 هکتار بوده و دارای هفت محله شامل سادات‏محله، امامزاده یا بالا تپه، کردر، گوبندسر، جرکیله، حسن‏آباد است.

خط‏کشی معابر و نصب علایم ترافیکی در ارجمند

طاهری‏نسب با اشاره به عملکرد امسال شهرداری ارجمند اظهار داشت: مخلوط‏ ریزی معابر و تسطیح و رگلاژ، اجرای زیرسازی و آسفالت خیابان ولیعصر منطقه حسن‏‏آباد، کانال زهکشی به طول 100 متر در خیابان شهدا، خط‏کشی معابر سطح شهر و نصب علایم ترافیکی، تکمیل ساختمان شهرداری و طراحی به منظور محوطه‏سازی و اجرای طرح پارک بوستان شهر در مرحله نخست از جمله اقدامات سال 90 است.

طراحی و ایجاد آبنما به وسعت 2 هزار مترمربع در ارجمند

شهردار ارجمند از طراحی و ایجاد آبنما به وسعت 2 هزار مترمربع و اجرای روکش آسفالت خیابان شهدا به طول 600 متر خبر داد.

طاهری‏نسب همچنین هدایت آب‏های سطحی واقع در منطقه کردر، تخریب و بازسازی آلاچیق‏های پارک لاله، رسیدگی به شکایات مردمی بیش از 30 مورد، اجرای طرح اتلاف سگ‏های ولگرد در سطح شهر، گلباران مزار شهدا و برگزاری زیارت عاشورا در هفته دفاع مقدس را از دیگر اقدامات شهرداری ارجمند در سال 90 دانست.

 


کمیته‏ های مدیریت بحران در دماوند تشکیل شود

 

امام جمعه دماوند:

کمیته‏ های مدیریت بحران در دماوند تشکیل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه در آستانه فصل زمستان قرار داریم، گفت: کمیته‏های مدیریت بحران باید در دماوند تشکیل شود تا در زمان بروز مشکلات و سرمای شدید در این شهرستان کارها به خوبی به سرانجام برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاء‏الدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه که با حضور پرشور مردم شهرستان دماوند برگزار شد، با اشاره به مناسبت‏های نزول سوره دهر، آیه ولایت و آیات مباهله اظهار داشت: این سه مناسبت حلقه‏ای را تشکلیل می‏دهند که این حلقه برای ما خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه در این سه مناسبت دو نکته مهم وجود دارد که در آیات دیگر قرآن کمتر نظیر دارد و یکی از آنها تعیین مصداق است، اضافه کرد: سوره دهر تعیین مصداق می‏کند که همه مفسران تاکید دارند که این آیات راجع به خانه حضرت فاطمه زهرا (س) است.

امام جمعه دماوند افزود: در مورد آیات مباهله نیز تعیین مصداق صورت می‏گیرد یعنی همه مفسران قائل به این هستند که پنج نفری که در مباهله حاضر شدند، پیامبر (ص) امیرالمومنان (ع)، حضرت فاطمه (س) و امامان حسن و حسین (ع) بودند.

علاءالدینی ادامه داد: در آیه ولایت نیز این تعیین مصداق است یعنی وقتی خداوند می‏فرماید ولی شما کسی است که در رکوع انگشتر را به نیازمندی تقدیم می‏کند، همه مفسران تاکید دارند که تنها کسی که در رکوع این کار را انجام داد و آیه نازل شد، امام علی (ع) است.

وی تصریح کرد: البته دیگران هم به امید نزول آیه این کار را انجام دادند اما برای آنها آیه‏ای نازل نشد اما برای امام علی (ع) بدون اینکه قصدی برای نزول آیه برای خودش داشته باشد، خداوند با نزول آیه این اقدام را می‏ستاید.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: اگر کسی بخواهد به مقامات عالیه دست یابد و نفس پیامبر (ص) شود و جز زنان نمونه امت اسلام شود و یا در راستای فرزند و نسل جز کسانی شود که جز فرزندان پیامبر (ص) حساب شود، باید لیاقت داشته باشد که خداوند او را انتخاب کند.

علاءالدینی بیان کرد: این لیاقت‏ها دارای ارزش‏های متعددی است که مهم‏ترین آن ایثار است و می‏بینیم که در آیه ولایت امام علی (ع) در حال نماز و در رکوع ایثار می‏کند و در سوره دهر خانواده امام علی (ع) و همسر بزرگوارشان این ایثار را انجام می‏دهند و در مباهله نیز ثمره این ایثار یعنی نفس پیامبر (ص) شدن و حضور در واقعه‏ای که اثبات پیامبری آن حضرت را رقم می‏زند، این اتفاق می‏افتد.

وی افزود: امت اسلامی باید بدانند که اگر بخواهند به مقامات عالیه دست پیدا کنند، حتما باید از ایثار جان، مال و آبروی خود دریغ نکنند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه این مناسبت بزرگ بحث خانواده را پیش می‏کشد، گفت: خانواده کوچکترین واحد اجتماع اما بزرگترین دلمشغولی ماست.

علاءالدینی با بیان اینکه خانواده باقداست‏ترین نهاد اجتماعی است، عنوان کرد: هیچ چیزی نمی‏تواند جایگزین خانواده شود.

وی اظهار داشت: خانواده از نهادهایی است که هیچ بدل و جایگزینی برای آن نمی‏‏توان ترسیم کرد.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: دلیل قداست خانواده در فرهنگ قرآن و روایات و سیره اهل بیت (ع) اشاره شده است.

علاءالدینی با اشاره به اینکه خانواده محل انتقال ارزش‏هاست، ادامه داد: این نکته مهمی است که ما اگر بخواهیم ارزش‏ها منتقل شود، یکی از کانون‏های مهم خانواده است.‏

وی با بیان اینکه نکته‏ای که در مورد خانواده مهم است، نقش محبت در تحکیم خانواده است، تصریح کرد: با زور می‏توان دو نفر را ملزم به همکاری کرد اما با زور نمی‏توان دو نفر را وادار به دوست داشتن، صمیمی بودن، فداکاری برای همدیگر و سعادت دیگری را سعادت خود دانستن کرد.

امام جمعه دماوند افزود: اسلام پایه ازدواج را بر محبت قرار داده و به همین منظور در ازدواج بحث مهریه را قرار داده که مهر در لغت قرآنی به معنای صداق است.

علاءالدینی گفت: صداق یعنی نشانه صداقت مرد و یا در جای دیگر نحله یعنی هدیه‏ای که مرد به زن می‏دهد و در سیره اهل بیت (ع) مهریه در واقع نشانه صدات مرد است و به همین منظور فورا پرداخت می‏شد.

وی اضافه کرد: اما به تاسف امروز مهریه‏ها یک نوع وثیقه است و در واقع برای روز مبادا در نظر گرفته می‏شود یعنی نشان محبت نیست بلکه خودش گاهی بزرگترین مانع محبت‏ است.

امام جمعه دماوند همچنین با اشاره به سالروز آزادسازی حصر سوسنگرد گفت: در این آزادسازی رهبر معظم انقلاب نقش ویژه‏ای داشتند.

علاءالدینی خاطرنشان کرد: مدیریت میدانی آزادسازی حصر سوسنگرد به دست رهبری بود که این روز را گرامی می‏داریم.


ابرگزیدگان شطرنج پردیس معرفی شدند

در بخش سیمولتانه؛

برگزیدگان شطرنج پردیس معرفی شدند

خبرگزاری فارس: برگزیدگان مسابقات شطرنج سیمولتانه در شهر پردیس معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ظهر امروز هیئت شطرنج بخش مرکزی تهران مسابقه بزرگ شطرنج هم‏زمان «سیمولتانه» را با حضور ورزشکاران این منطقه برگزار کرد.

در این مسابقه، 50 شطرنج‏باز شرکت کردند تا بزرگ‏ترین مسابقه سیمولتانه را در سطح بومهن و پردیس برگزار کنند.

این مسابقات با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان بخش مرکزی، رئیس هیئت شطرنج استان تهران، رئیس بازرسی شهرداری پردیس، مسئول روابط عمومی شهرداری پردیس و مدرس درجه یک فدراسیون شطرنج و رئیس هیئت شطرنج بخش و علاقهمندان این رشته در سالن والفجر پردیس برگزار شد.

سیمولتانه روشی است که یک شطرنج باز در مقابل شماری از شطرنج‏بازان مسابقه میدهد.

این مسابقه برای نخستینبار در منطقه در تمامی ردههای سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و در دو قسمت مردان و زنان برگزار شد.

صالحزاده که دارای درجه بینالمللی شطرنج است، در مصاف با 50 شطرنج‏باز حدود 6 کیلومتر راه رفت و 47 پیروزی کسب کرد.

وی در این مسابقه دو با دو شطرنجباز به تساوی دست یافت و یکی از شطرنجبازان حاضر هم توانست این ورزشکار دارای درجه بینالمللی را شکست دهد.

در پایان این دوره از مسابقه شطرنج سیمولتانه به همه شرکت‏کنندگان زیر 13 سال از طرف اداره ورزش و جوانان بخش، هدایای نفیسی به رسم یادبود اهدا شد.

همچنین از سوی برگزار کنندگان این مسابقه، سلطانی به عنوان نفر نخست معرفی شد.

علی مردانی و غفاری هم به ترتیب نفرات دوم و سوم معرفی شدند و هدایایی را دریافت کردند.

مسئولان اداره ورزش و جوانان بخش مرکزی استان تهران اعلام کردند که به مناسبتهای مختلف چنین برنامههایی را برای علاقهمندان به شطرنج برگزار خواهند کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران:

ممانعت مصاحبه‏ای در شهرستان‏های تهران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های تهران ممانعت مصاحبه‏ای با رسانه‏های جمعی ندارند.

محمدابراهیم لاریجانی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ارتباط با رسانه‏های جمعی از ملزومات پیشبرد فعالیت‏های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی ادامه داد: البته این مهم در راستای تبلیغات برای کارکرد مجموعه صورت نمی‏گیرد، بلکه وجود 40 هزار هنرمند صنایع دستی، 5 هزار واحد گردشگری و 15 میلیون شهروند تهرانی الزام ارائه آخرین اخبار را مورد تاکید قرار می‏دهد.

لاریجانی با تاکید بر لزوم اطلاع‏رسانی مدیران شهرستانی سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های تهران به منظور وجود مطالبات مردمی در اخذ اخبار و اطلاعات نباید مصاحبه با رسانه‏های جمعی را از برنامه‏های کاری خود حذف کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از سؤالات برخی خبرنگاران حاوی مطالبی بوده که ممکن است در حوزه کاری مدیران شهرستانی نباشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: بنابراین در مواردی از این دست، شخصا در خدمت ارباب جراید و رسانه‏های عمومی خواهم بود.

 


خبرهای استان تهران

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی خبر داد:

حضور 2000 بسیجی بخش مرکزی تهران در گردهمایی بسیجیان کشور 

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی از حضور بیش از 2 هزار بسیجی بخش مرکزی تهران در گردهمایی بزرگ بسیجیان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین توسلی ظهر امروز در خطبه‏های آیین دشمن‏شکن نماز جمعه این هفته بومهن که با حضور مسئولان و مردمی ملبس به کفن‏هایی منقش به پیام "ما آماده شهادتیم" برگزار شد، گفت: این 2 هزار بسیجی از نقاط مختلف بخش مرکزی تهران در آن گردهمایی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در دنیای فانی هیچ نعمتی بدون رنج و عذاب به دست نمی‏آید؛ زیرا خداوند متعال دنیا را محل راحت و آرامش مطلق قرار نداده است.

توسلی با بیان روایتی از دانشمندی سخت‏کوش بر لزوم داشتن پشتکار در امور تاکید کرد و اظهار داشت: در تاریخ افراد و اشخاص بسیاری با کوشش و همت به مقام‏های والای سیاسی، علمی، مالی و اعتقادی دست یافته‏اند.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی تصریح کرد: یکی از اسوه‏های تاریخ علم و دانش ،"سکاک" دانشمند است.

وی ادامه داد: سکاک کارگی ساده بود که در سن 40 سالگی تصمیم بر ادامه راه کسب علم و دانش گرفت؛ اما به دلیل سن بالا و مشکلات روزمره زندگی قادر به همراهی دیگر هم‏مکتبی‏های اغلب جوان خود نبود و سرانجام توسط استاد از مکتب‏خانه اخراج شد.

توسلی تصریح کرد: در پی وقوع این رویداد، سکاک، درمانده و زار سر به بیابان‏های اطراف شهر گذاشت و از مشاهده صحنه شکاف صخره‏ای سخت توسط آبی روان به این نتیجه رسید که ذهن وی از آن صخره محکم‏تر نیست و با استمرار می‏شود به هر مقصودی رسید.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ادامه داد: همه ما باید از حکایات سکاک درس بگیریم و بدون خستگی از ادامه حرکت و داشتن استمرار در امور به مقاصد نیک دنیوی و اخروی دست پیدا کنیم.

وی با بیان حدیثی از امام چهارم شیعیان خاطرنشان کرد: حضرت سیدالساجدین (ع) در یکی از احادیث گرانقدر خویش فرمودند که "اگر درپی آرامش مطلق دنیوی هستید، نگردید؛ چراکه خداوند این دنیا را برای آرامش مطلق خلق نکرده است".

توسلی همگان را به رعایت انصاف در حق یکدیگر توصیه کرد و افزود: بهترین عمل مومن و برترین صفت جوانمردان رعایت انصاف در حق دیگری است.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ادامه داد: ذکر خداوند موجب آرامش قلب‏هاست و یکی از بارزترین چهره‏های دائم‏الذکر عرصه‏های علمی کشور دانشمند فقید مرحوم علامه طباطبایی بود.

 

امام جمعه فیروزکوه:

بسیج دشمنان را به زانو در آورده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: بسیج دشمنانی که می‏خواستند ما را به زانو در آورند را به زانو در آورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه اظهار داشت: نمازگزاران نباید خود را به گناه و معصیت آلوده کنند زیرا گناه قلب انسان را اندک اندک و هر روز نابودتر می‏سازد.

وی گفت: گناه همچون سم کشنده‏ای انسان را بیمار می‏کند به همین دلیل ما انسان‏ها باید خود را همواره از این بیماری مفسد و کشنده با بازگشت به درگاه خداوند متعال و انجام تقوا و توبه به درگاه خداوند معالجه کنیم و به این طریق خود را از لکه‏های فساد، گناه، تیرگی و گمراهی منزه و خارج سازیم.

امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: اگر کسی می‏خواهد مانند امام علی (ع) زندگی و سیرت زیبا و بدون گناهی داشته باشد باید به اهل بیت (ع) رو بیاورد و عشق به آنها و خداوند را در دل خود تقویت و قوی‏تر کند و همچنین در مورد اخلاق، کردار و گفتار اهل بیت (ع) به مطالعه و تحقیق بپردازد.

استیری اضافه کرد: به هر انسانی از زمان تولدش الهام می‏شود که خود را وابسته و شیفته این دنیا نکند و فناپذیری و زوال‏پذیری این دنیا را بر باورهای خود حاکم سازد و بر این باور باشد که عمر هر چقدر هم که زیاد باشد، بسیار ناچیز است.

وی افزود: همه انسان‏ها باید خود را آماده کوچ و رفتن به سفر آخرت کنند و همه وابستگی‏ها و دلخوشی‏های خود را در این دنیا رها سازند و تنها با کوله‏باری از سعادت، اطاعت، عبادت و بندگی‏های که برای خود توشه گرفتند، راهی آخرت شوند.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: گاهی پرده‏ای از غفلت، فراموشی و گمراهی جلوی چشم انسان‏ها را می‏گیرد و از اقامه نماز و قرائت آیات قرآن دوری می‏کنند و خود را به سوی فنا و انحرافات سوق می‏دهند.

استیری تاکید کرد: در این صورت انسان‏ها به حقیقت‏هایی که در ذات آنها نهادینه شده است، پشت می‏کنند و نمی‏خواهند باور کنند که عمرشان روزی به پایان می‏رسد که این افراد باید بدانند که چه بخواهند و چه نخواهند زندگی در این دنیا روزی به پایان می‏رسد.

وی بیان کرد: همان طور که عمر انسان‏ها در گذر است دنیا نیز می‏گذرد و تغییراتی که در ظاهر دنیا و انسان‏ها رخ می‏دهد، این موضوع را به خوبی نشان می‏دهد.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: آیاتی که از جانب خداوند متعال برای ما فرستاده شده، عظمت و وجود خداوند را اثبات می‏کند و احادیث پیامبران و ائمه معصومین (ع) باید درس عبرتی برای تغییر در گفتار، منش و کردار انسان‏ها باشد.

استیری با اشاره به اینکه در آستانه هفته بسیج قرار داریم، عنوان کرد: 5 آذر ماه سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) است که این روز را گرامی می‏داریم.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) درست در زمانی که اصل نظام و اسلام در معرض تهدیدات دشمنان بود، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: بسیج دشمنانی که می‏خواستند ما را به زانو در آورند را به زانو در آورده است.

 

 


استاندار تهران: ملت ایران برای انتقام منتظر خطای استکبار است :


استاندار تهران:
ملت ایران برای انتقام منتظر خطای استکبار است

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: ملت ایران برای انتقام‏گیری از استکبار جهانی منتظر است تا آنها دست از پا خطا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی تمدن عصر امروز در جریان ملاقات مردمی با مردم در بخش مرکزی تهران و بخش رودهن شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، فرمانداران شهرستان‏های تهران و دماوند، مسئولان دوایر دولتی این دو شهرستان و جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: ‏ستمگران و فرعونیان زمان توانی در خود برای مقابله با ملت سلحشور ایران نمی‏بینند.
وی ادامه داد: امروز جهان سلطه پس از مشاهده نمایش اقتدار نظام اسلامی در سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه و سخنان محکم اخیر معظم‏له در تغییر رفتار ناشی از وحشت، تحریم‏های اقتصادی بیشتر را به ‏جای گزینه جنگ برای مقابله با نظام اسلامی برگزیده‏اند.
تمدن افزود: ملت ایران اسلامی از ابتدای آغاز این راه مقدس همواره در شرایط تحریم از سوی سلطه‏گران قرار داشته‏اند.
استاندار تهران تصریح کرد: به لطف باری تعالی، ایمان مردم و غدیر، از این مسیر تاریخی در سایه اتحاد و همدلی عبور کرده و سیاهی آن را به روی دشمنان خواهیم گذاشت.
وی ملت ایران را در اوج سرافرازی خواند و افزود: امروز ملت اسلامی ایران به برکت خود شهدای گلگون‏کفن در اوج عزت و سرافرازی قرار دارند و خون غیورمردان و شیرزنان این مرز و بوم دیکتاتورهای خودکامه منطقه را در قفس گرفتار کرده است.
تمدن تصریح کرد: امروز ستمگران، زورگویان و نوکران حلقه به گوش غرب در منطقه از فاضلاب‏های متعفن و زیرزمین‏های متروک بیرون کشیده شده و به پست‏ترین شکل ممکن نابود می‏شوند.
استاندار تهران ادامه داد: این حرکتی است که تا سقوط آخرین ستمگر نیز ادامه می‏یابد و گریزی در آن نیست تا انقلاب اسلامی به دست صاحب واقعی آن یعنی حضرت ولی عصر (عج) سپرده شود.
وی با اشاره به جنایات استکبار در جهان گفت: امروز با نگاهی به تاریخ معاصر همه جنایات بشری در افغانستان، عراق و دیگر ملل جهان توسط استکبار یا عیادی و نوکران آنها انجام می‏شود.
تمدن افزود: رفتار امروز ملل جهان پاسخی به رفتارهای دیروز استکباری بوده که آهسته آهسته مسیر سقوط و نابودی را در پیش گرفته است.

 


خبرهای استانداری تهران

گلایه استاندار تهران از نحوه برخورد با زمین‏خواران:
ساخت‏وسازهای غیرمجاز کنترل نشد/ ثروت زمین‏خواران روز به روز بیشتر می‏شود
خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: مسئولان هنوز موفق به کنترل کامل ساخت‏ و سازهای غیرمجاز در حدفاصل بخش مرکزی تهران تا دماوند نشده‏اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی تمدن عصر امروز در جمع شماری از مسئولان بخش مرکزی تهران و بخش رودهن شهرستان دماوند اظهار داشت: همچنان در اطراف بخش‏هایی از مناطق شمال‏شرق استان تهران آلودگی‏های مربوط به زمین‏خواری وجود دارد.
وی ادامه داد: این اراضی ارزشمند حقوق شهرداری و یا دولت نیست؛ بلکه حق بیت‏المال است که توسط عده‏ای سودجو به تاراج می‏رود.
تمدن با بیان اینکه مردم در کوران گرفتاری‏های زندگی توجهی ویژه به مقوله زمین‏خواری دارند، اظهار داشت: مسئولان آگاه باشند که مردم در همان کوران زندگی روزمره خود نیز آگاهانه به سیم خاردارکشی اشخاص در اطراف هکتارها اراضی ملی، تفکیک آن به اندازه‏های کوچک‏تر با استفاده از شیوه‏های نادرست و اسناد جعلی و دستیابی آنها به ثروت‏های بادآورده و افسانه‏ای می‏نگرند.
استاندار تهران ادامه داد: مردم با مشاهده این روند غیرقانونی رسیدگی و برخورد شدید مسئولان ذی‏ربط با آن را مطالبه می‏کنند و این امر خواسته‏ای به‏حق قلمداد می‏شود.
وی خواستار سرعت بیشتر در رسیدگی به پرونده‏های زمین‏خواری شد و افزود: خواسته من از مسئولان قضایی استان تهران، اجرای سریع امور پرونده‏های مربوط به زمین‏خواری است.
تمدن از تجاوز به حقوق مردم در بخش‏هایی از شمال‏شرق استان تهران خبر داد و افزود: اخبار ناخوشایندی از برخی ساخت‏وسازهای غیرمجاز و تصرفات اراضی در حد فاصل بخش مرکزی تهران تا شهرستان دماوند که مصداق تجاوز به حقوق مردم شمرده می‏شود، شنیده می‏شود و این جان هر انسانی را به درد می‏آورد.
استاندار تهران تصریح کرد: "شخصی که تا دیروز آه در بساط خود نداشت، طی تبانی با کسی در سازمانی، زمینی را گرفته و پس از تقسیم به قطعات کوچک‏تر فروخته است".
وی ادامه داد: "این شخص در وهله بعدی با کسب قدرت مالی فراوان تبدیل به یک انبوه‏ساز شد و امروز حتی توانایی شمارش ثروت نامشروع خود را ندارد".
تمدن افزود: چه کسی به ما اجازه می‏دهد که اینگونه سر خود را پایین نگه داریم تا بدین شکل عده‏ای تجاوز به حقوق مردم را در دستور کار خود قرار دهند.
استاندار تهران ادامه داد: متاسفانه در این مناطق نسبت به مسائلی از این دست کمی گیر وجود دارد که باید دست‏ در دست یکدیگر داده و در رفع آنها بکوشیم.
استاندار تهران با تاکید بر لزوم حضور مسئولان در میان مردم خاطرنشان کرد: مسئولان نقاط استان تهران حضور در میان مردم را از برنامه کاری خود حذف نکنند.

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: جنجال های امروز دنیای غرب علیه ایران راهکار جدید استکبار برای فرار از منجلابی بوده که در داخل گرفتار آمده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی تمدن عصر امروز در جریان دیدار با مردم بخش مرکزی تهران و بخش رودهن شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، فرمانداران شهرستان های تهران و دماوند، مسئولان دوایر دولتی این دو شهرستان و جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود قاطعانه خط مشی جامعه در برخورد با جنجال های دنیای غرب را مشخص فرمودند.
وی ادامه داد: ایشان همچون دیگر ادوار حساس تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی داهیانه از پاسخ محکم ایران اسلامی به تحرکات مذبوحانه استکبار سخن به میان آوردند.
تمدن تصریح کرد: سیلی محکم و مشت آهنین جوابی است که در سایه عنایت حق تعالی و رهبری معظم له به حرکت های خصمانه استکبار داده می شود.
استاندار تهران با بیان اینکه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم ایران در زیر سقف نماز جمعه های جهان اسلام مدفون نخواهد شد، افزود: شعارهای شما ملت سلحشور ایران اسلامی هرگز در زیر سقف نمازهای جمعه مدفون نمی شود؛ بلکه همچنان طنین آن برای ملت آزادی خواه، روح نواز و برای ستمگران زمانه دلهره آور خواهد بود.
وی با اشاره به مقاله یک نویسنده صهیونیست پیرامون وضع امروز رژیم اشغالگر قدس گفت: یک مفسر صهیونیست در مقاله ای درج شده در رسانه های گروهی، رژیم اشغالگر قدس را مجموعه ای رو به افول خوانده است.
تمدن تصریح کرد: این مفسر صهیونیست در ادامه مقاله خود خطاب به مردم ایران می گوید که نیازی به درگیری شما با سازمان های بین المللی برای نابودی اسرائیل نیست؛ چراکه این رژیم به خودی خود و از درون در حال اضمحلال و پوسیدگی است .
استاندار تهران با اشاره به اقدامات اخیر استکبار جهانی در قبال انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استکبار با سه ترفند حقوق بشر، انرژی هسته ای و سناریوی دروغین ترور سفیر عربستان قصد فشار بر انقلاب اسلامی ایران را داشت.
وی ادامه داد: همه رسانه های حتی وابسته به امپریالیسم جهانی قادر به چشم پوشی از رفتار زشت و غیرانسانی ماموران امنیتی ایالات متحده با انقلابیان وال استریت نبودند و تصویر این جنایات را به تمامی نقاط کره خاکی مخابره کردند.
تمدن افزود: امروز 99 درصد مردم آمریکا و کشورهای حوزه یورو و همچنین جوانان خسته از ستمگری های دیکتاتورهای خودکامه خاورمیانه و شمال آفریقا با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران در مقابل تنها یک درصد سرمایه دار قدرت طلب زورگو ایستاده اند.
استاندار تهران تصریح کرد: همه ملت ایران امیدوارند که دیگر ملل جهان نیز از پای ننشسته و با تمام قدرت به حرکت حقیقت جویانه خود ادامه دهند.

به دلیل اختلافات سازمانی؛
احداث مصلای پردیس با کندی همراه است

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: به‏ دلیل بروز برخی اختلافات و دعواهای سازمانی و مدیریتی، طرح احداث مصلای پردیس با کندی همراه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی تمدن عصر امروز در جریان ملاقات مردمی در بخش مرکزی تهران و بخش رودهن شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، فرمانداران شهرستان‏های تهران و دماوند، مسئولان دوایر دولتی این دو شهرستان و جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: مسجد جامع بومهن از شان و عظمت بسیاری برخوردار است.
وی ادامه داد: اما این مکان مقدس پاسخگوی نیاز خیل عظیم علاقه‏مندان دو بخش مرکزی تهران و بخش رودهن شهرستان دماوند نیست.
تمدن افزود: از این ‏رو، مردم ولایی، انقلابی و شهیدپرور این خطه شایسته ایجاد مصلایی مناسب با تمام امکانات مورد نیاز هستند.
استاندار تهران با بیان اینکه مانع خاصی در مسیر احداث مصلای پردیس وجود ندارد، گفت: در برخی مباحث عمرانی چالش‏های اعتباری و امکانات مانعی در مسیر کار محسوب می‏شود.
وی تصریح کرد: در خصوص اجرای طرح مصلای پردیس هیچ مانع خاصی وجود ندارد و مسئولان دو شهرستان دماوند و تهران باید با همتی جهادگونه چنان با قدرت عمل کنند که تا هفته‏های آینده اخبار امیدوارکننده‏ای در این زمینه به مردم ارائه شود.
تمدن ادامه داد: مسئولان باید احداث مصلای پردیس را به عنوان یک ضرورت اساسی و ماموریتی ویژه دنبال کنند تا مطالبات مردمی در این ‏باره بی‏پاسخ نماند.
استاندار تهران نماز جمعه را استحمام روح خواند و افزود: همانگونه که کالبد انسان نیازمند شست‏وشوی مستمر است؛ پاکی روح انسان نیز مستلزم حضور در آیین‏های دشمن‏شکن نماز جمعه است.
وی تصریح کرد: نمازهای جمعه، ایمان و اعتقادات انسان را برای حضوری آگاه در مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه آماده می‏سازد.
تمدن افزود: این آیین دشمن‏شکن با جلادهی به روح انسان موجبات دوری فرد از گناهان و نیل به الهیات را فراهم می‏آورد.
استاندار تهران ادامه داد: علاوه بر این، نمازهای جمعه پایه‏های اعتقادی جامعه را برای طی مسیر پرفراز و نشیب انقلاب و نیل به آرمان‏های امام راحل عظیم‏الشان (ره) و شهدای عزیز مستحکم خواهد کرد.


رودهن / محور فیروزکوه سمنان چهار بانده می شود

    نظر

رودهن/ محور فیروزکوه سمنان چهار خطه می شود رئیس اداره راه و ترابری شهرستان فیروزکوه زمان بهره‏برداری از مرحله نخست طرح چهار خطه شدن محور فیروزکوه سمنان را اواسط سال آینده اعلام کرد.

ذکریا صفرزاده در گفت‏وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه سمنان در حال حاضر 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 صفرزاده با اشاره به اجرای طرح چهار خطه کردن محور فیروزکوه سمنان که از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری و هیئت دولت است، بیان کرد: اگر اعتبارات مورد نیاز این طرح به موقع اختصاص یابد، مرحله نخست این طرح تا اواسط سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه قرارداد اجرای این پرو‍ژه حدود هفت میلیارد و 200 میلیون تومان است، تاکید  کرد: با این وجود، به خاطر معرضانی که در این طرح وجود دارد و زمین‌هایی که باید تملک شود و با در نظر داشتن شرایط آن منطقه کار اندکی سخت است.

 صفرزاده با بیان اینکه هر کیلومتر راهسازی در این طرح به طور متوسط حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: در 12 کیلومتر اجرای این طرح و ایمن‏سازی و تملک آن، بیش از 12 میلیارد تومان هزینه پیش‏بینی شده است.

وی تصریح  کرد: چهارخطه شدن محور فیروزکوه- سمنان در مرحله نخست اجرایی شده و اجرای مرحله دوم این طرح نیز به محض پایان مرحله نخست آغاز می‌شود.

 رئیس اداره راه و ترابری شهرستان فیروزکوه افزود: قسمتی از راه نیز پس از روستای سرانزا آسفالت شده است و امیدواریم با اختصاص اعتبارات مناسب شاهد تسریع در اجرای این پرو‍ژه باشیم.

صفرزاده یاد آور شد : این طرح هم اکنون  45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد./